Jplus

Home » Nieuws » Jplus

13 januari 2024 | brilmerken

Jplus brillen zijn handgemaakte brillen, gemaakt door Italiaanse goudsmeden. Deze brillen zijn meesterwerken voor charismatische mannen die houden van design en luxe.

Jplus: het verhaal achter het merk

jplus brillenHet Jplus DNA

JPLUS is een cross-brand geboren met een ontwerpfilosofie die beïnvloed en geïnspireerd is door de disciplines Industrieel Ontwerp, Mode, Visuals en Kunst. JPLUS is van plan de stijlregels zelf te ondermijnen en zichzelf voor te stellen als een alternatief voor de dynamiek en industriële visies die de hedendaagse markt onderscheiden. Ze moedigen het individu aan om via het product een persoonlijke en intieme ervaring te hebben, zonder externe invloeden. Vanuit deze visie koos JPLUS een bril als startpunt van zijn reis. Een uniek product dat in contact staat met drie van de vijf zintuigen van het lichaam:

  • zicht
  • geur
  • gehoor

Geschiedenis

JPLUS is een onafhankelijk brillenmerk dat eigentijdse brillen produceert. JPLUS werd in 2009 in Italië opgericht door Alessandro Martire. De collectie viel meteen op door de gekleurde lijn op de voorkant die doet denken aan de vorm van de J.

Sinds de oprichting is het doel van JPLUS het ontwikkelen en produceren van brillen van hoge kwaliteit, volledig handgemaakt in Italië en tegen een evenwichtige prijs.

Ontwerper Alessandro Martire legt zijn eerste gedachten uit die hem ertoe brachten het merk te bedenken:

“Toen ik met veel gepassioneerde vrienden sprak en de brillenmarkt observeerde, voelde ik een soort desinteresse in het zoeken naar brillen via traditionele distributiekanalen. Een duidelijk teken van ongemak tegenover bedrijven die saaie producten aanboden tegen onverantwoorde prijzen. Vanaf hier kreeg ik het idee om een collectie met een sterke identiteit rechtstreeks aan de uiteindelijke klant te presenteren. Dit gebeurde tijdens evenementen of feesten zoals de Salone del Mobile in Milaan of het Filmfestival van Venetië, waar mensen onze brillen direct konden kopen. Op deze manier kregen we de kans om een ​​duidelijk beeld te krijgen van wat we aan het doen waren en van de emoties die we konden opwekken. ”

jplus bril

Opgericht in 2009

JPLUS is opgericht in 2009 in Italië door Alessandro Martire, zijn levenspartner Paola Toller en Andrea Toller. De collectie viel meteen op door de gekleurde lijn op de voorkant die doet denken aan de J-vorm. Geïnspireerd door Jack Kerouac’s gedachten over de Beat Generation, waarvan het logo was geboren, ging JPLUS een tweejarige samenwerking aan met Costume National, een Milanees merk dat wordt beschouwd als een van de grondleggers van het minimalisme.  Ze ontwierpen samen verschillende gepersonaliseerde meesterwerken voor Vincent Gallo, David Bowie en Lady Gaga. In 2019 verwierf het bedrijf SCS srl het volledige merk.

De Beat Generation

De Beat Generation is een avant-gardebeweging die de Amerikaanse cultuur na de Tweede Wereldoorlog karakteriseerde als tegengewicht voor het suburban-model en het organisatie-man-model.

Kerouac introduceerde de term ‘Beat Generation’ om de perceptie van een underground en non-conformistische jeugdbeweging in New York te karakteriseren. Het bijvoeglijk naamwoord “beat” betekende in de volksmond “moe” of “neerslachtig”, een term die verwees naar het beeld “tot aan zijn sokken slaan” en werd bedacht met verwijzing naar Afrikaans-Amerikaanse gemeenschappen.

Kerouac eigende zich het beeld toe en veranderde de betekenis ervan door de connotaties ‘vrolijk’, ‘zalig’ en de associatie van ‘op de maat’ en ‘de beat om te houden’ op te nemen, typisch voor de Beat-literatuur. Er is geen Beat-poëzie, of Beat-roman, of Beat-schilderij. De beat is een poëtische opvatting, een houding ten opzichte van de wereld.

De kwaliteit

Comfort

JPLUS heeft altijd een statement gemaakt van het bestuderen en verbeteren van de pasvorm en ergonomie van zijn brillen. Elke bril is bedacht en ontworpen rond menselijke kenmerken en de fysionomische variabelen ervan. JPLUS ontwikkelt elke pasvorm binnen zijn stijlbureau, om de gebruiker een ongekende zintuiglijke ervaring te garanderen.

Hoogstaande kwaliteit en duurzaamheid

Elke bril van JPLUS is gemaakt met Mazzucchelli 1849 celluloseacetaat en Libera Ugo Spa metalen onderdelen. Het hele productieproces is volledig Italiaans. En het wordt gemaakt in de fabriek van de Essequadro Group. In detail bestaat de productiecyclus uit 72 fasen en ongeveer 40 dagen verwerking. Het productieproces bestaat uit een combinatie van handmatige handelingen en andere activiteiten die worden uitgevoerd met behulp van machines van de nieuwste generatie.  Het polijsten, borstelen en afwerken van het montuur gebeurt volledig handmatig.

De unieke collectie Jplus Homme

De gloednieuwe Jplus Homme capsule is de enige collectie op de markt die verkrijgbaar is in slechts 2 kleuren. Exclusieve handgemaakte afwerkingen door Italiaanse goudsmeden zorgen voor unieke kleurvariaties en meesterwerken van vakmanschap, voor charismatische mannen die houden van design en luxe zonder opzichtigheid.

Ben je op zoek naar een bril van topkwaliteit en vakmanschap tegen een aantrekkelijke prijs? Dan is Jplus zeker jouw ding.

Kom ze ontdekken in onze optiekzaak.

Combineer jouw Etnia Barcelona bril met volgende tips:
jplus brillen

Optiekzaak Optic-Services

Misstraat 93
2590 Berlaar

+32 (0)496 10 43 53
eb.secivres-citpo@krid

Openingsuren

Dinsdag tot zaterdag: 10u – 18u
Na de openingsuren: Op afspraak

Brillen zijn mijn passie

Gepassioneerd met mijn vak bezig zijn. Dat drijft mij om voor elke klant de beste totaaloplossing te vinden, de mooiste bril uit te zoeken en de beste kijkoplossing aan te bieden.