Bellinger werd in 2003 opgericht door ontwerpers Malene en
Claus Bellinger Diederichsen. De ambitie is om hoogwaardige
brillen te ontwerpen voor wie graag opvalt. Bellinger was oorspronkelijk
vernoemd naar de meisjesnaam van Malene.
De focus van Bellinger is om een
statement te maken en een blijvende indruk achter te laten. Bellinger zal
altijd die extra smaak hebben die het interessant maakt.
Het kunnen de vormen zijn of de
details – het kunnen de unieke kleurencombinaties zijn of de stekken op de
frames – allemaal dingen die Bellinger opvallen.
Bellinger wil dat je hetzelfde
voelt en er op je best uitziet.
Bellinger werkt hieraan bij elk
ontworpen frame. Niets maakt Bellinger trotser dan het zien van de frames op
gezichten van verschillende mensen over de hele wereld.
In de jaren vijftig richtte
Fulgencio Ramo, de grootvader van de huidige bedrijfseigenaar David Pellicer,
zijn eerste brillenfabriek op. Geholpen door zijn kinderen verwierven ze snel
alle kennis en namen ze de teugels van het bedrijf over. Deze tweede generatie
ontwierp, creëerde en distribueerde brillen in heel Spanje, maar het was pas in
de late jaren 1990 dat David Pellicer het bedrijf betrad met de droom om iets
nieuws te creëren.
EEN ONAFHANKELIJK EYEWEAR MERK
David brengt kleur in een product
dat tot dan toe alleen bruin of zwart was. Zijn intieme overtuiging is om zich
niet alleen te willen wijden aan het maken van brillen, hij wil iets anders:
een merk creëren. Een merk waarvan het idee is om vrij, menselijk en respectvol
te zijn voor alle etnische groepen. Die iedereen en alle uitingsvormen
aanspreekt door middel van kleur en kunst . En zo werd Etnia Barcelona geboren.
De brilcollectie omvat leuke details en frisse
kleuren waardoor je een Etnia Barcelona bril prachtig kan laten uitkomen op jouw
favoriete outfit.
Met de tijd is het bedrijf
gegroeid en is het één van de toonaangevende sportbrillenmerken ter wereld geworden. Ze creëren
innovatieve zonnebrillen en sportbrillen, waarbij functionaliteit, veiligheid,
technologie en mode hand in hand gaan.
Toen Robert La Roche in 1973 zijn eerste brillencollectie creëerde, combineerde hij authentiek vakmanschap met individueel vormentaal. In de jaren 80 ontmoetten zijn creaties de tijdgeest van New Wave. In de jaren 90, van Hollywood tot Andy Warhole's Factory, richtten de ogen van de wereld zich op zijn tijdloze meesterwerken. In 1999 ging de succesvolle ontwerper met pensioen. Sindsdien wordt zijn brillenmerk ontworpen in Graz. Sinds 2019 leidt een internationaal team het merk Robert La Roche naar een nieuw tijdperk. Respect voor de iconische ontwerper en zijn levenswerk combineren ze met ideeën voor de toekomst.
De Frans-Australische collectie gewijd aan de dynamiek van opticiens:het begon allemaal in de buitenwijken van SYDNEY, een Frans emigrantenpaar dat in Pagewood woonde (een kleine woonwijk ten zuidenvan SYDNEY) werd telkens vriendelijk goedendag gezegd door de buurt met de woorden:
“hey! DE FRANSEN!"
Het cultiveren van de Franse eigenheid is in Australië de rode draad door dit koppel geworden.
BECAUSE KIDS HAVE GOOD TASTE
TOO...
Goed, ze zijn wat kleiner, hebben
een hogere stem, zijn hier en daar wat onbesuisd, hebben een zekere bijsturing
nodig en moeten nog heel veel leren.
Maar dat betekent natuurlijk niet
dat ze geen smaak hebben. Integendeel. Kinderen voelen feilloos aan wat ze wèl
en wat ze niet mooi vinden. Ook als het gaat om de keuze van hun bril.
Uiteindelijk zijn zij degenen die ermee het schoolplein op moeten..
In de wereld volgens BBIG moeten
kinderbrillen voldoen aan dezelfde voorwaarden als een bril voor een
volwassene. Uw kind moet het model mooi vinden en het materiaal moet in de
smaak vallen. De bril moet leuk zijn, spannend, uitdagend en flitsend, maar
zeker niet kinderachtig. Fraai ontworpen met veel oog voor detail. Aangeboden
in een zeer breed assortiment, met voor ieder wat wils.
De Belgische ontwerpster Emmanuelle
Lebas studeerde in 2013 af als modeontwerpster aan de Academie van La Cambre in
Brussel, waarna ze zich verdiepte in de kunst van het schoenen en accessoires
maken. Ze deed ervaring op bij onder andere de Belgische mode-ontwerpster Cathy
Pill, kledingmerk Cheap Monday en de Fransman Robert Clergerie, met wie ze
samenwerkte om haar unieke visie op de sculpturale schoen nog te versterken.
Haar collecties werden al verkocht via het Amerikaanse label Opening Ceremony.
AWARDS
In 2012 won Emmanuelle de Codefrisko/PURE prijs voor haar collectie “If you bring the water, I’ll bring the matches”. Een jaar later haalde ze de Weekend Fashion Award binnen met een collectie die was geïnspireerd op zowel de garderobe van Serena Williams als op de antieke Grieks-Romeinse sculpturen. Lange jurken met een sportieve knipoog. Een mix van verleden en heden.
De ietwat surrealistische brillencollectie, ontworpen door Emmanuelle Lebas, bestaat uit 20 modellen in verschillende materialen, kleuren en vormen. Inspiratie haalde de designer bij iconische vrouwen uit de jaren 70 zoals Brigitte Bardot en Sophia Loren.
"Die iconische look wil ik nu doorgeven aan alle vrouwen vanaf 25 jaar”, aldus designer Emmanuelle. “Want geef toe: zulke brillen geven je persoonlijkheid.”
"Voor de nieuwste brillencollectie heb ik me opnieuw laten inspireren
door sterke vrouwen, waaronder Afro-Amerikaans model Pat Cleveland en
soulzangeressen Tammi Terrell en Thelma Houston”, aldus Lebas.
Enkel het beste is goed genoeg
voor deze straffe designer. Daarom bestaat ook deze collectie uit de meest
kwalitatieve, zuivere materialen. En dankzij de nieuwe, zachte kleuren, zoals
lila en lichte havana tinten, word je bovendien een echt stijlicoon! “Met deze
kleuren wil ik het zachte karakter van deze dappere dames in de picture zetten.
En ik wil vooral een positief gevoel uitstralen. Daar hebben we in deze bizarre
tijden allemaal wel nood aan.”
Caroline Abram geeft elke vrouw de mogelijkheid om alle facetten van haar persoonlijkheid te onthullen en te verheerlijken! Haar monturen verbazen door hun kleuren, frisheid en durf.